به سایت ماشین سازی مازند صنعت خوش آمدید.

آدرس:

مازندران- ساری- پل تجن- جاده گلما- انتهای اردشیر محله

تلفن تماس:

۰۹۱۲۰۰۴۴۱۳۶ ۰۹۱۲۰۰۴۴۱۳۷ ۰۱۱۳۳۱۵۴۹۰۰ ۰۱۱۳۳۱۵۴۱۲۱

ایمیل:

Mazand_sanaat@yahoomail.com

دستگاه روتیواتور چیست؟

دستگاه روتیواتور چیست؟

روتیواتور از جمله تجهیزات و ادوات کشاورزی است که برای خاک ورزی زمین­ های کشاورزی کاربرد دارد که از سال ۱۹۴۶ اختراع شده ولی امروزه کاربرد آن بیشتر شده است. این دستگاه به پشت تراکتور متصل می شود. 

رتیواتور از تعدادی تیغه Lوc شکل تشکیل شده است که روی یک محور نصب می ­شوند. پس از اتصال به تراکتور، این تیغه ها توسط شافت نیرودهنده تراکتور که به محور این دستگاه متصل می­شوند، به دور محور خود با سرعت زیاد می چرخند. در حین حرکت تراکتور به جلو، تیغه ها به سطح خاک کشیده شده و کلوخه ­هایی که در سطح زمین و در عمق ۸ تا ۱۵ سانتی متری زمین وجود دارند، خرد می­ کند.

عرض دستگاه بسته به نوع محل استفاده بین ۱۱۵ سانتی متر تا ۳ متر متغیر است

کاربرد روتیواتور در کجاست؟

– از روتیواتور برای شخم زدن خاک استفاده می­شود. چون حرکت تیغه های آن چرخشی است، آب در لابلای خاک باقی می­ماند که تاحدودی از هدر رفتن آب جلوگیری می­شود.
– چون بذر گیاهان علوفه ه­ای بسیار ریز است و بایستی کاملا با خاک مخلوط شود، به همین دلیل از دستگاه روتیواتور برای نرم کردن خاک در مزارع کاشت گیاهان علوفه­ای استفاده می­شود.
– در روش کاشت جوی و پشته، اگر سطح کاشت بذر نرم نبوده و کلوخه داشته باشد از روتیواتور برای نرم کردن خاکبستر کاشت بذر استفاده می­شود.
– پس از برداشت محصول، به طور معمول بقایایی از گیاهان و نیز علفهای هرز در سطح کشت باقی می­ماند، از این ابزار جهت خردکردن آنها و از بین بردن علفها استفاده می­شود.
– دستگاه رتیواتور در حین کار، خاک را به صورت پودری تبدیل می­کند و بنابراین روند فرسایش خاک زیاد می­شود. به همین دلیل لازم است که از آن فقط در شرایط لازم و موارد ضروری استفاده کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

جک پالت چیست؟
دستگاه روتیواتور چیست؟
ماشین سورتینگ چیست؟
باز کردن چت
قدرت گرفته از غرفه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟